Childhood Memories

What a cool set of videos to watch when you are sad and miss the good old days :o)

BERTHA




SUPERTED



ROGER RAMJET



MUPPET BABIES



GREAT SPACE COASTER



CAPTAIN CAVEMAN



FRAGGLE ROCK



TEDDY RUXPIN



PIGEON STREET



SPACE GHOST



TEENAGE MUTANT HERO TURTLES (before the name was changed)



TEENAGE MUTANT 'NINJA' TURTLES



TRAILER OF THE NEW TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES



SESAME STREET (35th Anniversary Ending)



SESAME STREET - ERNIE AND BERT



SESAME STREET - NEWSFLASH

If you remember any more, holler! xx

28 comments:

Dimples said...

LOL...memories!!!

-Danger Mouse
-CareBears
-My Little Pony
-He-Man and She-ra
-G-force...lol
-Transformers
-Thundercat

Ok i'm drawing blanks now..i go back and think of more...
Mona why are u making one think of how old they really are now??

Mona said...

....and if anyone doesn't know at least four of these cartoons, get off this blog right now! Lifeless person lol

DamiSho said...

Hey Monalona,

How about...
Thomas the tank engine (it was my fav) or captain planet or danger mouse or pink panther or bugs bunny or.... i will try to think of more.

These ones are great thoough. Was laughing histerically at the office and getting funny looks. :D

damisho said...

ahhhhhhhh!!!!! - just remembered

Inspector Gadget - loved that 1

My God I am such a saddo. I must have been a sad little kid cos it seems like i watched soo much tv (no friends!) - but hey at least I can contribute to this. ;o)

snazzy said...

for today at least you've earned your milklady tag. It's official the milklady delivers on thursday y'all.

The big absentee is Voltron. Stuff like GI Joe, speed racer, mask and stuff were never really must sees. I suppose the flinstones, t&j and scoobydoo were a little too "yeah we know" but hey...

Anyway nice one.

nubi said...

hey...first comment on ur blog

hong kong fuey, road runner, MASK, popeye, captain caveman, defenders of the earth, fantastic four, incredible hulk....old school stuff lol

Mari said...

hey hey...Mona you have killed me! You just need to have been here to hear me shouting (thank God, in my office and no one is here yet). Pigeon Street!!! Captain Caveman!!! Sesame Street.... Oh gosh Roger Ramjet...Oh mehn, I might not be working today til I watch all these.

bimbylads said...

lolll....KING ROLO!! the guy was cuteish....

B said...

Nice one girl....cant wait to watch them

Bili

Jola Naibi said...

THE GREAT SPACE COASTER!!! I loved that show soooo much...especially the theme song. I was impressed with myself that I still remembered all the words and was humming along. Oh my goodness. Funny enough, just the other day we were talking about Gary Gnu...this post really brought back tons of memories...I'll be coming back to watch some more gotta dash now as work beckons. Thanks for sharing

Dimples said...

KING Rolo ke??..LOL...big up Bimby Lads...and i thought it was only me that watched NTA 2 Channel 7 Tejuosho..

Dami Sho all this Jand programs that you are mentioning..abeg we want the ones that we watched growing up on NTA,LTV Ibadan,DBN..way before the Bop Tv..talkless of DSTV

damisho said...

LOL

Miss Dimples Sorry ohh.

OK how about Voltron?? - defender of the universe or Lamb Chop's play along (this is the song that doesnt end.........)
I am sure those were on NTA, LTV, ETC :D

Adenix said...

I love me some fraggle rock. Dang!Cartoons I didn't even know I knew like pigeon street??lol

Lady A said...

Wow, you took it back!
Muppet Babies and Catain Cave Man were my favorite.
Remember the Muncheechees (Sorry I mispelled)

Naija Vixen said...

MONA!MONA!!MONA!!!.e me lo ni mo pe e???nostalgia men...kudos!

Anonymous said...

THIS IS NOSTALGIA!!!!


http://www.youtube.com/watch?v=SPXAqzCqFMY

deji77 said...

Why now??? Growing up is painful...Roger Ramjet!?!!?! What about Speed Racer or Voltron or Thunder Sub :)

mochafella said...

Terrahawks anyone?

http://www.youtube.com/watch?v=1hgHvOH9mJA

Chxta said...

No Thundersub, No Voltron, No Danger Mouse, No Gee Force...

...and you expect me to take this list serious...

Abi said...

Awwwwwwww...Mona u r a darling....thx for this...brings back so many good memories...hehe

Funmi said...

Mona see what u have caused???? Now i am busy surfing for more old cartoons :)

Thanx for this girl brought back some sweet memories

http://www.80scartoons.co.uk

laspapi said...

laughing at dimples' last line.

I knew a chap (ok, he was my friend who called it "roger ran-jet")

Watched sesame street till I was 15. I wasn't retarded o, but I can still sing all the songs.

Captain caveman? Nice one

How about the flintstones? Let's go further back in time. "Gigantor" which Voltron was copied on.

Felix the cat? Atom Ant?

Vicious viveca, you tried gan ni. xxxx

Awoof said...

Oh my daze!!! MEMORIIIIES! All we need now is a little "Tales by moonlight" and "Storyland" to make it complete!!

No one mentioned Johnny Bravo, or doesn't it qualify yet?

Don Chi as Blog Marley a.k.a. El Senor Supremo said...

actually quite surprised you know half (if not more) those shows. Read my Sesame Street Blog coming soon. I'm back and with no pun intended, such an ass! An aside though, it's the American, England thing. America had Ninja Turtles while the UK had Hero Turtles. Same thing with G.I. Joe and Action Force and a whole bunch of other stuff. I have blogged people (i think) and it's loooooooooong!

cremechic26 said...

Now this has got to be the coolest blog ever!- nicely done

Bosa said...

Memories, memories.. i used to love fraggle rocks, u just made me wish i never grew older! bring back the old days! (sobs). there was one about two dogs dat didnt talk they would play tennis .. they used to show it on nta2 channel 5... anyone remember dat


tanks mona!

Mona said...

Bosa i'm still trying to find it but I've put up telematch in the meantime.

longge said...

Hogan women's shoe will do just what its name says: make an impression on everyone you see. This Hogan scarpe donna offers you hook and loop closures and a lace-up construction. The Hogan uomo leather upper is great for breath ability, and the patent straps are sassy. The soft fabric lining will cushion your every step, and the fabric foot bed is also cushioned for comfort. The man made Hogan scarpe uomo creates a solid base for walking.